|
|
||||
|
334
|
|
|||
|
REGISTRES D
|
[i5G3]
coing S'Innocent et aud. Chastellet, lesd, chartiers auront trois solz tournois.
" Et deppuis led. port de l'Escolle jusques aux portes de la Ville du costé de-l'Université et en la Cité, quatre solz tournois.
n Et tant deçà les pontz et es faulxbourgs S'Honoré, quatre solz tournois.
"Et pour les aultres faulxbourgs suivant de décales pontz du costé de la Ville, six solz tournois.
"Et aux aultres faulxbourgs delà les pontz du costé de l'Université, huict solz tournois.
« Et deppuis le port de la place Maubert et Pavé au long des Carmes, la rue des Noyers, la rue des Mathurins jusques à la rue de la Herpe, et de lad. rue de la Herpe jusques au bout du pont S' Michel, ilz auront trois solz tournois.
"Et oultre les anciens murs et les bastides aussy, partout oultre lesd, pontz de Paris vers Slc Geneviefve et les Jacobins, dedans les-portz de lad. Ville, cinq solz tournois.
k Et aux faulxbourgs de l'Université de tous costez ,-oultre lesd, portes, six solz lournois.
"Et faict lad. Court inhibitions ct deffences ausd, chartiers de doresnavant prandre ou exiger plus grandes sommes que celles cy dessus taxées, sur peine de prison et punition corporelle. Et est aussy deffendu aux bourgeois én bailler plus grand pris, les anciennes ordonnances faictes pour la police d'icelluy bois demeurans au surplus en leur force et vertu.
"De rechef a icelle Court inhibé et deffendu à (oules personnes, de quelque qualité et condition qu'ilz soient, d'aller au devant de lad. marchandise, ct à tous marchans faire descharger bois allieurs que [es] trois portz ordinaires de lad. Ville, ct enjoinct ausd. Prevost et Eschevins faire garder et observer
|
|||
|
c'est assavoir, deppuis led. port de Greve pour mener une voye de boys de chauffaige, bien chargée, selon l'ordonnance et coustume, ou aultre Voicture, en allant par la rue de la Tannerye f1' à l'entrée du pont Nostre Dame, et en retournant dud. pont en allant tout aval la rue de la Tixerranderye'2' jusques à la porte Baudoyer, ct d'icelle retournant par la rue du Chef S' Gervais'3'jusques au Port au foing, trois solz tournois.
"Item, depuis led. bout du pont Nostre Dame en allant contremont lad. rue de la Tannerye jusques au Chastellet de Paris, et dud. Chastellet en allant par la rue S' Denis jusques à l'hospital Slc Caterine, en retournant au coing dud. hospital, el de la rue des Lombardz en allant par la rue de la Verrerye au Guentin le Faucheur'4'jusques à la rue de Thiron'5', et à la rue Geuffroy l'Asnier en descendant au bout dc lad. rue à la riviere de Seine, trois solz tournois.
"Et oultre lesd, lieulx jusques a la fosse porte S' Martin'6', Sle Avoye'7', et la porte aux Pintres's', et faulse porte S'Honoré '°' et à la Cité, quatre solz tournois.
"Et oultre lesd, lieulx aux portes S' Anthoine, du Temple, S1 Martin, S1 Denis, delà les pontz et faulxbourgs S' Honoré, cinq solz lournois.
"Et pour les faulxbourgs de deçà les pontz du costé de la Ville, cinq solz lournois.
"Et pour les faulxbourgs de delà les pontz du costé de l'Université, sept solz tournois.
"Et au regard du port de l'Escolle S1 Germain, que deppuys led. port jusques à la faulce porte qui est encontre l'hostel de Bourbon f10' ct le Louvre, en allant jusques à la rue S' Honnoré, lant au long d'icelle jusques à la place aux Chatz, et de là par la rue de la Feironncryc jusques à la rue S' Denis au
|
||||
|
|
||||
|
C La rue de la Tannerie allait de la rue Planche-Mibrai à la place et au quartier de la Grève.
(2) La rue de la Tisseranderie aboutissait d'un coté au carrefour Guillon et de l'autre à la place Baudoyer.
(3) La rue du Chevet S' Gervais, autrement dite rue des Barres, faisait communiquer la rue S' Antoine avec le quai de la Grève. ' •f1) Dans le texte original de l'arret, il y a Guetin le Faulcheur. ,
, (5) La rue Tiron conduisait de la rue S' Antoine à la rue du Roi-de-Sicile.
C' La première porto S' Marlin, ou fausse porte S' Martin, était celle de l'enceinle de Philippe-Auguste; elle se trouvait rue S' Martin un peu en deçà do la rue Grenier S' Lazare. (Cf. A. Bonnardot, Dissertations archéologiques sur les anciennes enceintes de Paris, passim.)
'7' La porte de S1' Avoye, ou première porte du Temple, également bâtie par Philippe-Auguste, était dans la rue S" Avoye un peu au-dessous du passage du mémo nom. (Cf. A. Bonnardot.)
'8) La porte aux Peintres était la première porte S' Denis, construite à côté et un peu au-dessous de l'impasse aux Peintres.
O La fausse porte S' Honoré faisait partie de l'enceinte de Philippe-Auguste ct so trouvait ruo S1 Honoré, à la hauteur du portail do l'Oratoire: elle fut démolie vers le milieu du xvi" siècle; un compte de 1582 cile une maison tra l'endroit où souloit estre la faulce porte de lad. rue:.. (Cf. A. Bonnardot.)
C") L'hôtel do Bourbon était situé, comme l'on sait, entre la rue des Poulies el la rue d'Autriche, en façade sur le quai de l'Ecole, à proximité de l'ancienne enceinte de Philippe-Auguste; la fausse porte, dont il est question dans notre texte, était l'une des porles de celte enceinte, qui disparut de tres bonne heure.
|
||||
|
|
||||